מעגל השנה חלק ראשון סוכות

אחרי הכנת הכלי אני מוכנים למלא אותו מהשפע שאותו נגלה במשך השנה בתוכנו. לכן חג הסוכות יש בו שני דברים מיוחדים מאוד. הוא נמשך שבעה ימים והוא נחוג במקום אחר ולא בבית. יש לכך סיבה.
שבעה ימים כנגד שבעת ימי השבוע, כל יום ממלא אותנו בכוח אחר לקראת השנה החדשה שעל ידו אנו יכולים כל יום במשך השבועות של השנה לגלות כוחות מחודשים שיעזרו לנו לגדול. לכן ישנם שבעה ימים בסוכות כדי לאפשר לשנה להיות ניזונה מאות ימים.
כמו כן סוכות הוא שינוי של מקום, אנו לא נמצאים במקום הנוחות שלנו כדי לרמז לנו שכדי לגלות את הכוחות שלנו אנחנו צריכים הרבה פעמים לצאת ממקום הנוחות המוכר וידוע שלנו וללכת למחוזות שונים. עוד עניין בסוכה עצמה שהיא אינה בית קבע וגם כן רומזת לנו כי החיים הם זמניים מאוד ואם לא נפעל עכשיו לגלות את הכוחות שלנו ונמשיך לדחות את הדברים יתכן שלעולם לא נוכל לגלות אותם.
כל יום במשך ימי הסוכות אנו מתחברים למקור אחר של גילוי רוחני. הגילויים הללו מאפשרים לנו לקבל אותם אם אנו נמצאים בסוכה, במקום העראי במקום השינוי, אז אנו נכללים מאותם כוחות וגילויים.
הגילויים הללו מגיעים על פי האורחים (אושפיזין) הבאים לבקר, הם אותם כוחות רוחניים המושפעים כל יום. כדי ללמוד על הכוחות הללו אני צריכים להכיר את האורחים ואת מעשיהם בימי חייהם, כפי שהם מתוארים לנו בסיפורי התורה. כאשר אנו מעיינים בסיפור חייהם אנו מגלים כיצד הם מתחברים אלינו ויש להם יכולת לעורר כוחות רדומים החבויים בנו, אז אנו מתחברים לכוחות הללו ויכולים לקבל שפע מחודש שעמו נוכל לפעול במשך השנה.
שמות האורחים שאת סיפור חייבים אנו צריכים ללמוד הם:
אברהם איש החסד.
יצחק איש הגבורה.
יעקב איש תם יושב אוהלים איש התורה שמכונה גם כן תפארת כי היא תפארת ללומדיה ומקיימיה.
משה איש הנצח כי תורת משה היא נצחית.
אהרון הכהן הגדול שיודע להודות לה' על כל מה שנעשה לו בזמן עבודת יום הכיפורים.
יוסף הצדיק שמצדיק את כל מה שעובר עליו ומקבל את הכל בהכנעה גמורה בפני ה' ית' ולכן גם כן מכונה יסוד כי מידה זו קניין רוחני זה הוא היסוד של כל האדם, לקבל את הכל כגילוי והכוונת ה' במציאות.
דוד המלך שגילה את מלכות ה' בעולם בהכנה לבניין בית המקדש, בית קבע להשראת שכינתו ית'.
כל המידות הללו כל הסיפורים מגלים את הכוחות שלנו, כעת נותר היום האחרון יום שמחת תורה.
שבעה ימים כנגד שבעת ימי השבוע, כל יום ממלא אותנו בכוח אחר לקראת השנה החדשה שעל ידו אנו יכולים כל יום במשך השבועות של השנה לגלות כוחות מחודשים שיעזרו לנו לגדול. לכן ישנם שבעה ימים בסוכות כדי לאפשר לשנה להיות ניזונה מאות ימים.
כמו כן סוכות הוא שינוי של מקום, אנו לא נמצאים במקום הנוחות שלנו כדי לרמז לנו שכדי לגלות את הכוחות שלנו אנחנו צריכים הרבה פעמים לצאת ממקום הנוחות המוכר וידוע שלנו וללכת למחוזות שונים. עוד עניין בסוכה עצמה שהיא אינה בית קבע וגם כן רומזת לנו כי החיים הם זמניים מאוד ואם לא נפעל עכשיו לגלות את הכוחות שלנו ונמשיך לדחות את הדברים יתכן שלעולם לא נוכל לגלות אותם.
כל יום במשך ימי הסוכות אנו מתחברים למקור אחר של גילוי רוחני. הגילויים הללו מאפשרים לנו לקבל אותם אם אנו נמצאים בסוכה, במקום העראי במקום השינוי, אז אנו נכללים מאותם כוחות וגילויים.
הגילויים הללו מגיעים על פי האורחים (אושפיזין) הבאים לבקר, הם אותם כוחות רוחניים המושפעים כל יום. כדי ללמוד על הכוחות הללו אני צריכים להכיר את האורחים ואת מעשיהם בימי חייהם, כפי שהם מתוארים לנו בסיפורי התורה. כאשר אנו מעיינים בסיפור חייהם אנו מגלים כיצד הם מתחברים אלינו ויש להם יכולת לעורר כוחות רדומים החבויים בנו, אז אנו מתחברים לכוחות הללו ויכולים לקבל שפע מחודש שעמו נוכל לפעול במשך השנה.
שמות האורחים שאת סיפור חייבים אנו צריכים ללמוד הם:
אברהם איש החסד.
יצחק איש הגבורה.
יעקב איש תם יושב אוהלים איש התורה שמכונה גם כן תפארת כי היא תפארת ללומדיה ומקיימיה.
משה איש הנצח כי תורת משה היא נצחית.
אהרון הכהן הגדול שיודע להודות לה' על כל מה שנעשה לו בזמן עבודת יום הכיפורים.
יוסף הצדיק שמצדיק את כל מה שעובר עליו ומקבל את הכל בהכנעה גמורה בפני ה' ית' ולכן גם כן מכונה יסוד כי מידה זו קניין רוחני זה הוא היסוד של כל האדם, לקבל את הכל כגילוי והכוונת ה' במציאות.
דוד המלך שגילה את מלכות ה' בעולם בהכנה לבניין בית המקדש, בית קבע להשראת שכינתו ית'.
כל המידות הללו כל הסיפורים מגלים את הכוחות שלנו, כעת נותר היום האחרון יום שמחת תורה.